lørdag den 14. december 2019

Mendoza - en sympatisk by i Sydamerika

Det var over 25 år siden,  at jeg havde været i Mendoza,  men byen er som jeg husker den. 

En by hvor jeg godt kunne bo!





Der er masser af skygge fra store træer, som gjorde det behageligt, at bevæge sig rundt, selvom temperaturen røg over 30















Og så kan man få god kaffe overalt! 




















Umiddelbart er det ligesom, at hvor Chile på mange måder kopierer USA,  har  Argentina  en mere Europæisk stil., Fx sidder Wallmart på en stor del af dagligvarhandlen i Chile, mens det er Carfour der bestemmer i Argentina. Desværre er det næsten lige dårlige produkter begge steder. Argentina virker også mere ligelig fordelt - det siger eksperterne i hvert fald! 

Åh  det er godt vi har nogle eksperter der kan fortælle os om hvad der er op og ned på virkeligheden.

Så kører der mange gamle biller rundt og det er ikke bare til udstilling på havnen, som i Roskilde - nej de blive skam stadig brugt. Og det er Ford og Chevy pick-ups fra 60 og 70érne. 

Men også rigtig mange Renault'er specielt 12  som min familie havde i 70'erne, kører der mange af. De blev lavet i Argentina og nu bliver der lavet mange Dacia biler som her hedder Renault






Der er også kommet cykelstier, men ikke flere end i Chile. Den her er da meget fed synes jeg. 






















Ingen kommentarer:

Send en kommentar