lørdag den 14. december 2019

Mendoza - en dag på værkstedet

Torsdag Morgen alt pakket og klart . lige over og hæve tre gange på maskinen så jeg har nogle kontanter

 (I Argentina  kan man max hæve 450 kr af gangen, og når man skal bruge kort i butikker skal der også skrives under - meget betryggende ingen Britta sag her)

Nå men afsted går det, indtil en fyr med konen på bagsædet, spørger om jeg har det fint at mit baghjul whobbler. Ind til siden og vi kigger på det sammen - øv en eger er gået løs og flere er ikke længere spænt op . jeg synes ellers jeg gjorde det så godt -  på fortorvet i Los Andes -  for et par dage siden. Nå manden - Nelson viste sig at være mekanikker og jeg kunne bare komme forbi om en time.




Jeg har aldrig set noget lignende. Motorcykler overalt: På gårdspladsen og under halvtaget lå over 30 motorcykler i mere eller mindre adskilt stand. De fleste fra kunder der ikke havde råd til indkøb af reservedele.













Nå men et par andre gutter kom forbi, de skulle ordne noget på en maskine. Det viste sig at den ældste gut og Nelson havde kørt ræs på højt niveau. Nelson havde været Argentinsk mester i noget road racing, men han havde også kørt cross





Der rettes op 

Nye dæk - nu med greb




Nelson kunne således også hjælpe mig med at få nogle mere egnede dæk til maskinen. Jeg havde ellers brugt timer dagen forinden på at finde nogle  - men lige i Nelsons kvarter var der bare en super velassorteret og professionel forhandler










Hen imod aften var alt klart - selvom der var 3 timers middagspause - og efter at have betalt en meget rimelig betaling - med et selvvalgt tillæg - inviterede jeg ham og konen på middag i byen. Men nej de synes hellere jeg skulle komme til en assado - argentinsk grill

Og på den måde sluttede en dag med en uheldig begyndelse,  med at være en rigtig god en af slagsen!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar